پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226957
واکنش علي کريمي به سلفي گرفتن در مراسم تشييع
تاریخ انتشار : 1395/08/18 09:20:20
نمایش : 1408
جادوگر فوتبال کشورمان گفت: «هدف ما بايد صعود از مرحله گروهي در جام جهاني باشد و طلسم حذف شدن در اين مرحله را بشکنيم.»
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي کريمي يکي از شاگردان زنده‌ياد منصور پورحيدري بود. اولين حضور در تيم ملي براي او که با قهرماني آسيا همراه شد در زمان مربيگري پورحيدري اتفاق افتاد. کريمي در بازي فينال آن جام مقابل کويت گل دوم ايران را زد و تيم کشورمان با نتيجه 2 بر صفر حريفش را شکست داد و قهرمان آسيا شد.

 

وي روز گذشته در کنار ساير ورزشکاران و هواداران به ورزشگاه شهيد شيرودي آمده بود. اما به دليل ازدحام جمعيت و فضاي حاکم بر آنجا نتوانست صحبت کند.

 

کريمي چند ساعت پس از اين مراسم درباره خصوصيات اخلاقي پورحيدري، کلاس‌هاي مربيگري، تيم ملي و پرسپوليس حرف‌هاي جالبي را مطرح کرد که در ادامه مي خوانيد:

 

* منصور پوحيدري هم از ميان ما رفت و...

- متاسفانه فوتبال ما مرد بزرگ و انساني باشخصيت را از دست داد. امثال مرحوم پورحيدري در فوتبال ما تا زنده هستند بايد بيشتر مورد توجه قرار بگيرند. منصورخان گنجينه فوتبال ما و به خصوص باشگاه استقلال بود. من افتخار شاگردي ايشان را داشتم و در واقع آقاي پورحيدري اولين مربي من در سطح ملي بود که به من بازي داد تا خودم را نشان بدهم.

 

* همان مسابقات آسيايي تايلند که به مقام قهرماني هم رسيديد؟

- بله، ما در آن سال با هدايت ايشان با اقتدار قهرمان آسيا شديم. اين اتفاق براي من که اولين حضورم را در تيم ملي تجربه مي‌کردم بسيار باارزش و فراموش نشدني است. ما تيم قدرتمند کويت را شکست داديم و قهرمان آسيا شديم.

 

* شما در مراسم تشييع هم حضور داشتيد؟

- اين حداقل کاري بود که بايد انجام مي‌دادم. البته همانطور که مي‌دانيد بسياري از فوتباليست‌هاي نسل قديم و جديد، شاگردان و همبازيان ايشان در کنار مردم براي مراسم تشييع به ورزشگاه شيرودي آمدند که همين مساله نشان از شأن و شخصيت بالاي مرحوم پورحيدري دارد. من غير از اخلاق و منش خوب چيزي از ايشان به ياد ندارم و براي خانواده محترمشان که حالا جاي خالي او را در منزل مي‌بينند صبر آرزو مي‌کنم.

 

* متاسفانه يک عادت بد بعضي از هواداران باز هم در اين مراسم تکرار شد و آن هم سلفي گفتن با ورزشکاران بود.

- من فکر مي‌کنم در اين باره صحبت‌هاي زيادي شده است. همه مي‌دانيم که جاي سلفي گرفتن در مراسم ترحيم و تشييع نيست. اميدوارم روزي برسد همه آنهايي که اين کار را انجام مي‌دهند متوجه رفتارشان شوند. بدون شک سلفي نگرفتن و نظم بخشيدن به مراسم، نوعي احترام به خانواده متوفي است.

 

* ديروز کلاس آموزش مربيگري را تعطيل کرده بوديد؟

- بله، با اجازه آقاي فريدون معيني، يک روز کلاس را تعطيل کرديم تا در مراسم تشييع مرحوم پورحيدري شرکت کنيم.

 

* فريدون معيني در مصاحبه‌اي گفته که شما جزو شاگردان منضبط ايشان هستيد و مدعي شده که در صورت تداوم حضور در کلاس‌هاي مربيگري مي‌توانيد در اين عرصه هم موفق باشيد.

- ايشان هميشه نسبت به من لطف و محبت داشتند. زماني که من در تيم اميد فتح بازي مي‌کردم آقاي فريدون معيني مرا به تيم بزرگسالان آورد. الان و پس از گذشت سال‌ها باز هم افتخار شاگردي ايشان و آقاي صالح را پيدا کردم.

 

* کلاس‌هاي مربيگري را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟

- به نظرم خيلي خوب است. در اين کلاس‌ها مطالب و موضوعاتي درباره فوتبال و تاکتيک‌هاي آن مطرح مي‌شود که يادگيري آن براي ورود به حرفه مربيگري لازم است.

 

* تيم ملي با سوريه بازي دارد و...

- ببينيد نظر شخصي من اين است که با توجه به نتايجي که تيم ملي در بازي‌هاي قبلي به دست آورده صعودش به جام جهاني حتمي است. ضمن اينکه به هيچ وجه نبايد حريفانش را دست‌کم بگيرد اما ...

 

* اما چه؟

- اما هدف ما بايد صعود از مرحله گروهي در جام جهاني باشد و طلسم حذف شدن در اين مرحله را بشکنيم. ما در چهار دوره قبلي در همان مرحله گروهي حذف مي‌شديم که اميدوارم با برنامه‌ريزي بتوانيم از اين مرحله صعود کنيم.

 

* در مصاحبه قبلي، شما به پاداش بازيکنان اشاره کرديد.

- من آن موقع گفتم که پاداش‌ها نوش جان فوتباليست‌ها، الان هم همين حرف را مي‌زنم. خود ما هم زماني که بازي مي‌کرديم پاداش مي‌گرفتيم که بيشترين آن در زمان دکتر دادکان بود.

 

* پرسپوليس را چطور مي‌بينيد؟

- پرسپوليس فوتبال خوبي را به نمايش مي‌گذارد و همين که در صدر جدول قرار دارد نشان از کيفيت بالاي آنهاست. فقط اميدوارم بازيکنان کمتر از قبل فرصت‌هاي گلزني را از دست بدهند تا خداي نخواسته اتفاق فصل گذشته که به خاطر تفاضل گل قهرمان نشدند براي‌شان تکرار نشود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html